منتدى شباب يلا نغير جنزور


 
الرئيسيةاليوميةس .و .جالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 مين شاطر هايقدر يقول المثل ايه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
rosaa kalboza
عضو فعال
عضو فعال
avatar


مُساهمةموضوع: مين شاطر هايقدر يقول المثل ايه    الأربعاء أكتوبر 26, 2011 10:19 pm



السام عليكم و رحمة الله و بركاته


دلوقت دي صورة فيها 12 مثل علي هيئة رموز كل حد يدخل يترجم و يقول المثل رقم كذا بيقول كذا الصورة اهي






يالا بسم الله نبدا و نركز و نشوف مين الشاطر اللي هايقدر يترجم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mona Mohammed
عضو فعال
عضو فعال
avatar


مُساهمةموضوع: رد: مين شاطر هايقدر يقول المثل ايه    الخميس أكتوبر 27, 2011 2:49 pm

rosaa kalboza كتب:


السام عليكم و رحمة الله و بركاته


دلوقت دي صورة فيها 12 مثل علي هيئة رموز كل حد يدخل يترجم و يقول المثل رقم كذا بيقول كذا الصورة اهي






يالا بسم الله نبدا و نركز و نشوف مين الشاطر اللي هايقدر يترجم
انتى عارفة اختك مالهاش فى الامثال اوى وباعدين كبرى الصورة شوية انا اضطريت احفظها عشان اكبرها واشوفها
1:ضربنى وبكى وسبقنى واشتكى
2:اللى ايده فى الماية مش زى اللى ايده فى النار
3:القرد فى عين امه غزال
4:بياكل رز مع الملايكة او نايم فى سابع نومه
5:صعبة شوية
6:الوقت كالسيف ان لم تقطعه قطعك
7:العلم نور والجهل ظلام
8:لسانك حصانك ان صنته صانك وان خنته خانك"مش متاكدة اوى"
10:ايد لوحدها متصقفش
12:عصفور فى اليد خير من 10على الشجرة
هيييييييييييييييييييييييييييييييييييه خلصت خلاص 444
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
rosaa kalboza
عضو فعال
عضو فعال
avatar


مُساهمةموضوع: رد: مين شاطر هايقدر يقول المثل ايه    الخميس أكتوبر 27, 2011 9:03 pm


[center][color=green] انتى عارفة اختك مالهاش فى الامثال اوى وباعدين كبرى الصورة شوية انا اضطريت احفظها عشان اكبرها واشوفها
1:ضربنى وبكى وسبقنى واشتكى


صح يا نوسة برافو

2:اللى ايده فى الماية مش زى اللى ايده فى النار

برفو شطورة خالص

3:القرد فى عين امه غزال

تاخدي نجمة كبيرة

4:بياكل رز مع الملايكة او نايم فى سابع نومه

بذمتك فيه مثل اسمه كدا الابلة بقي تشدك من رجلك و تعلقك و لا ايه هاغششك دي بس " النوم سلطان يا هانم "

5:صعبة شوية



سهلة جدا ما طار طير و ارتفع الا كما طار وقع

6:الوقت كالسيف ان لم تقطعه قطعك

تماموز

7:العلم نور والجهل ظلام

بغرافووووووووووووووووووووووووووو

8:لسانك حصانك ان صنته صانك وان خنته خانك"مش متاكدة اوى"

انتي كدا لوز لوز لوز


و 9 راحت فين ان شاء الله كلتيها و لا ايه "الجمل لما يقع تكتر سكاكينة فخمتوا


10:ايد لوحدها متصقفش

شطورة كتير كتير زي الشطار بالظبط


برضو لازلتي مصرة تاكلي ارقام و 11 يا هانم بيقول " الزعلان يشرب من البحر "


12:عصفور فى اليد خير من 10على الشجرة


سقفة كبيرة للشطار هيه هيه هيييييييييييييييه

[color=red]هيييييييييييييييييييييييييييييييييييه خلصت خلاص ]


و لو انه وقع منك كتير بس يالا معلش برضو شطورة كتير خالص
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
مين شاطر هايقدر يقول المثل ايه
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى شباب يلا نغير جنزور  :: شباب وبنات جنزور :: المسابقات والالغاز-
انتقل الى: